איך חדרו ההאקרים להלל יפה? -חובת קריאה לכל בעל עסק!

אם את/ה בעל/ת עסק עם נוכחות אינטרנטית?
הכתבה הזו עבורך-

ב – 13/10/21 יום ד' בשעה 4:00 לפנות בוקר גילו בבית חולים הלל יפה כי מערכות המחשבים אינן פועלות, לא ניתן לגשת לתיקי חולים, לעדכן נתונים של מאושפזים או לשחרר מאושפזים הביתה.
מתקפה זו נקראת מתקפת סייבר (cyber), לוחמה קיברנטית.

ההערכה היא שההאקרים הצליחו לחדור למערכות ביה"ח בגלל הרשאות כניסה מרחוק שלא עודכנו בזמן.

דמיינו לרגע כי העסק שלכם נמצא תחת מתקפה של האקר, כל המידע שלכם, פרטים אישיים וחסויים של הלקוחות שלכם כמו פרטי כרטיסי אשראי ופרטים אישיים מועתק ונחשף. אתר האינטרנט שלכם קורס ולא ניתן לקבל פניות של הלקוחות שלכם!

זהו תסריט אימים שכבר אינו בגדר דמיון אלא מציאות של ממש אשר נוכחת וקיימת עם מקרי פריצה בחברות גדולות וקטנות וגופים ממשלתיים.

האיום אינו רק על חברות וגופים גדולים:

ההאקרים אינם פוסחים על חברות קטנות ובינוניות, להיפך הם מתעניינים בהם יותר בשל הסבירות שלחברות כאלה אין את המשאבים להגן על עצמן כנגד מתקפה כזו ולעיתים הם אינן דואגות לבטח את עצמן בביטוח סייבר.

למעשה כמעט בכל עסק קיימת חשיפה ללוחמת סייבר, כל עסק שפעילותו או הכנסתו מבוססת על מחשב המחובר לאינטרנט חשוף למתקפה.

דוגמא לעסקים שיכולים להיפגע בקלות – מוסכים, מרפאות שיניים, מרפאות פרטיות למגוון טיפולים, גנן, רשת חוגים, מאמנים, יועצים, עורכי דין, סוכני ביטוח והרשימה כמעט אינסופית….

לכל עסק קיים מאגר מידע עם נתונים אישיים של לקוחותיו – שמות, כתובות, מיילים, טלפונים, פרטי אשראי, מספרי רכב, סיפורים אישיים וכיוצא באלה.

מה המניע של ההאקרים?

במתקפה על הלל יפה ההאקרים מבינים את הרגישות של ארגוני הבריאות ונוטים לחשוב שהם ישלמו מהר את הכופר כדי למנוע מוות של חולים כתוצאה מהמתקפה.
(מכשור רפואי למשל נוצר למטרה רפואית כמו ניטור קצב לב או מתן תרופות אך הוא לא נוצר עם חשיבה קדימה על אבטחת מידע)

מידע פרטי של מטופלים שווה הרבה לתוקפים, מדובר בנתונים אישיים במיוחד שאפשר למכור בקלות.

במקרים נוספים של פריצות המניע יכול להיות כלכלי, פלילי, פוליטי.. האיום הולך ומחמיר. כיום מיטב המומחים בתחום כבר מודים שבלתי אפשרי למנוע את החדירה באופן מוחלט.

מהו ביטוח סיכוני סייבר?

ביטוח סיכוני סייבר נועד להגן בפני מגוון החשיפות הנובעות מפריצה אפשרית למאגרי המידע של העסק המבוטח, כשהמטרה החשובה ביותר הינה לתת מעטפת כוללת לבעל העסק על מנת שלא יצטרך להתמודד לבדו מול המשבר והטיפול לכל היבטיו ינוהל וילווה ע"י חברת הביטוח.

 מה כולל הכיסוי:

כיסוי חבות כלפי צד שלישי- כגון: ספקים, לקוחות וכו'..

כיסוי עלויות ואובדן רווחים עקב אירוע אבטחת מידע

כיסוי הוצאות ונזקים -כגון הוצאות שחזור, הוצאות מומחים, הגנה על מוניטין,  סחיטה ועוד.

אהבתם? שתפו את הכתבה >>

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים